Kesä

5.6.2016 Ulla-Maija Lammi Ketoja

Yksinkertaista

Aikamme korostaa nautintoja ja elämyksiä. Lehdet ovat täynnä mitä erinomaisempia vinkkejä täyteläiseen elämään. Tule, näe ja koe. Haista ja maista. Laihduta, treenaa, lisää vauhtia, hiljennä tahtia. Elämä sykkii täällä, huippuhetket ovat tuolla, älä jää mistään paitsi. Sivistä, rentoudu, osallistu. Osta ja myy. Moni haluaa olla ajanvirrassa mukana. Lomailustakin voi tulla stressi. Tuon kaiken moninaisuuden kalastelussa kesä saattaa livahtaa huomaamatta ohi.

Elämän onni syntyy yksinkertaisista asioista.
Kesän kohokohta voi olla rauhallinen hetki rantakalliolla: korkealla kaikuu kuovin huilu. Tai lekottelu pihanurmella: siellä soivat sirkkojen viulut. Tai se hetki, kun perhe on yhdessä koolla ja juhannuskokon savu kiemurtelee vaaleaan kesäyöhön.
Nuorenaparina teimme tandemretken Itä-Suomeen päämääränämme Edelfeltin näyttely Punkaharjun Retretissä. Kun viikon polkemisen jälkeen pääsimme perille, oli matkabudjettimme kutistunut niin, että vaihtoehdot olivat vähäiset. Joko Retretti ja sen jälkeen taivasalla nukuttu yö. Tai pelkkä yöpyminen leirintäalueella. Turvallisuuden tarpeeni voitti ja Retretti jäi väliin. Pääsimme leirintäalueella suihkuun, nautimme mainion päivällisen (pussikeiton) ja nukuimme makeasti. Linnut herättivät meidät aamukonsertillaan. Taide eli kaiken aikaa ympärillämme.
"Hän on taiteilija –
katso vaikka heinäsirkan siroa jalkaa." (Irja Hiironniemi)

Ulla-Maijan muita blogi-kirjoituksia

Ulla-Maija Lammi-Ketoja umma Elämäni lukuina:110, 56, 35, 27.
Asun Kirkkonummella.
Kuuntelen ihmisten tarinoita ja kirjoitan niitä lehtiin.