Mitä tukiparityö on?

Tukiparitoiminnassa tarjotaan vertaistukea parisuhdekriisissä tai haastavassa tilanteessa olevalle parille. Tukiparin apu on tarkoitettu pariskunnille, sillä molempien puolisoiden sitoutuminen kriisin työstämiseen johtaa useammin pysyviin muutoksiin parisuhteessa.

Tukipari on koulutettu vapaaehtoinen pariskunta, joka haluaa tukea pareja haastavissa elämäntilanteissa. Tukipari on vierellä kulkija, jonka tärkeimpiä tehtäviä ovat kuunteleminen, rohkaiseminen ja toivon herättäminen. Toiselta parilta saa usein uusia näkökulmia oman parisuhteen ongelmiin. Työmme piirissä on yli sata tukiparia ympäri Suomen.

Tapaamiset  sovitaan yhdessä tukiparin kanssa. Tapaamiskertoja on yleensä 3-6. Jos teillä on tarvetta intensiivisemmälle tuelle, niin olettehan yhteydessä oman alueenne perheneuvolaan tai perheasiainneuvottelukeskukseen.

Jos tarvitsette tukiparin

1. Täyttäkää nettilomake
    Huomioittehan, että lomake on monisivuinen. Edetkää JATKA-painikkeella ja lopuksi lähettäkää lomake Ilmoittaudu-painikkeella.
  2. Lähettäkää sähköpostia tai soittakaa

Pyrimme löytämään teille tukiparin mahdollisimman pian läheltä asuinpaikkaanne.

Kun sopiva tukipari on löytynyt, lähetämme teille heidän yhteystietonsa. Toivomme, että otatte yhteyttä tukipariin kahden viikon sisällä viestin saapumisesta ja sovitte tapaamisesta. Tukiparia tavataan 3-6 kertaa, noin 1,5 tuntia kerrallaan. Jos teillä on lapsia, järjestättehän heille hoidon tapaamisten ajaksi. Rauhallisen keskusteluyhteyden luomiseksi on tärkeää, että voitte keskittyä vain parisuhteenne asioihin.

Parempi yhteys -tukipuhelin

Parempi yhteys -tukipuhelin on puhelinpalvelu, johon voit soittaa, kun kaipaat keskustelukumppania parisuhdeasioissa. Palvelussa keskitytään niihin asioihin, joita itse tahdot ottaa esille.

Puhelimeen on mahdollista soittaa nimettömänä. Puheluihin vastaavat kokeneet ja koulutetut avioliittotyöntekijät. Keskustelu on luottamuksellista. Soitto tukipuhelimeen maksaa soittajan puhelinoperaattorin määrittelemän hinnan.

Parempi yhteys -tukipuhelin 050 3122 325
keskiviikko - perjantai klo 10-16