Sydämellisesti tervetuloa ryhmänohjaajien ja tukiparien syventävään koulutukseen Peurungan kylpylään 27.-28.4.2019!

Tule syventämään suhdetta puolisoosi sekä kerryttämään uutta osaamista haastaviin kohtaamisiin parisuhdetyössä. Koulutusviikonvaihde on tarkoitettu Parempi avioliitto ry:n ryhmänohjaajille, ohjaajiksi aikoville sekä tukipareille ja tukipareiksi aikoville.

Lauantain kouluttajavieras on tunnekeskeisen pariterapian kouluttaja, paripsykoterapeutti Hanna Pinomaa. Tunnekeskeinen pariterapia tuo uuden näkökulman parisuhteen vaikeuksiin. Vaikeuksissa on usein kyse tunneyhteyden katkoksista, jotka synnyttävät turvattomuutta suhteeseen. Tunnekeskeinen pariterapia johdattaa tutkimaan keskinäistä vuorovaikutusta katkoskohdissa. Työskentelyssä tarkastellaan niin pinnalle näkyvää käyttäytymistä ja ikäviä reaktiivisia tunteita kuin pinnan olevia kipeitä tunteita. Kun kummallakin puolisolla on mahdollisuus tulla kipuineen näkyväksi, tunneyhteys syvenee ja omat tunteet tulevat hoidetuiksi.

Sunnuntain kouluttajina toimivat psykiatrian erikoislääkäri, perheterapeutti Pertti Hella yhdessä vaimonsa pastori Anna-Maija Hellan kanssa. Päivän aikana käsitellään mielenterveysongelmien heijastumista puolisoiden väliseen suhteeseen sekä vaikutusten kohtaamista pienryhmätilanteissa. Viikonlopussa on tarjolla esirukouspalvelua ajan varanneille. Lista on lauantaiaamusta lähtien auditorion ovella.

Ohjelma käynnistyy lauantaina 27.4.2019 klo 9.30 tervetulokahveilla ja päättyy sunnuntaina 28.4.2019 jumalanpalvelukseen klo 16.15. Yhdistyksen vuosikokous pidetään auditoriossa lauantai-iltana klo 18.30.

Ohjelma la 27.4.
09.30 Tervetulokahvit auditorion edustalla
09.50 Lastenohjelma alkaa auditorion viereisessä tilassa
10.00 Aloitus ja musiikki auditoriossa
LUENTO 1: NEGATIIVINEN KEHÄ - Parisuhteen ymmärrettävät toimintatavat
HANNA PINOMAA
Tauko
LUENTO 2: ERILAISET KIINTYMYSMALLIT - Turvallisen tunneyhteyden uudelleen rakentaminen
HANNA PINOMAA
12.30 Lounas, Peurankello Tasting, lapset vanhempien kanssa syömään
13.20 Lastenohjelma alkaa auditorion viereisessä tilassa
13.30 Pienryhmät hotellihuoneissa
15.30 Ulkoilua ja kylpylärientoja, kaikki tilat käytössämme
17.00 Päivällinen, Peurankello Tasting,
lapset vanhempien kanssa syömään
18.30 Parempi avioliitto ry:n vuosikokous auditoriossa, ei lastenohjelmaa

Ohjelma su 28.4.
07.00 Aamiainen noutopöydästä vapaaseen tahtiin hotellissa majoittuville
08.50 Lastenohjelma alkaa auditorion viereisessä tilassa
09.00 Aloitus ja musiikki auditoriossa
LUENTO: Perheterapeuttisia näkökulmia ryhmänohjaajana toimimiseen
PERTTI JA ANNA-MAIJA HELLA
Pienryhmät hotellihuoneissa
12.00 Lounas, Peurankello Tasting, lapset vanhempien kanssa syömään
12.50 Lastenohjelma alkaa auditorion viereisessä tilassa
13.00 Aloitus ja musiikki auditoriossa
LUENTO: Mielenterveyshäiriöiden vaikutuksia vuorovaikutukseen ja ajatteluun
PERTTI JA ANNA-MAIJA HELLA
Pienryhmät hotellihuoneissa
15.30 Päätösjumalanpalvelus, MARKO JA ANNA HUHTALA
16.15 Lastenohjelma päättyy

Vietä ikimuistoinen viikonvaihde Kylpylähotelli Peurungassa! Kiipeä 14 metrin korkeuteen lasitorniin, näe upeat maisemat ja laske alas Pohjoismaiden pisin 130-metrinen vesiliukumäki. Avaruuskylpylän teemana on painottomuuden illuusio.
Peurunka sijaitsee noin puolen tunnin ajomatkan päässä Jyväskylästä ja 15 minuutin päässä Tikkakosken lentoasemalta.

Ilmoittautuminen
Ilmoittautumislinkki avautuu tähän marraskuussa. Ilmoittaudu viimeistään 19.4.2019.

Kurssimaksu
Kurssimaksu on 230 € / pari. Hinta sisältää lauantain ja sunnuntain luennot, pienryhmäryhmätyöskentelyn, kurssimateriaalin sekä ohjelmanmukaiset ateriat.

Majoitus
Kukin varaa majoituksen itse. Peurungan kylpylässä yöpyjien varaukset onnistuvat tarjoushinnalla 64,50 € / hlö / vrk kahden hengen huoneessa, kun varaaja mainitsee tulevansa Parempi avioliitto -tilaisuuteen. Majoitus kylpylähotellin päärakennuksessa kaikkien palveluiden läheisyydessä. Hintaan sisältyy aamiainen sekä teemakylpylän ja kuntosalien vapaa käyttö. Hotellivaraukset osoitteesta Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Hinnasto:
Kurssihinta: 230 € / pari
Majoitus 64,50 € / hlö / vrk
Lastenohjelma 50 € / lapsi
Lapset, 5-14 vuotta Majoitus lisävuoteella 10 € / vrk, (sis. aamiaiset ja kylpylä)
lasten ruokapaketti 41,50 € / hlö (ohjelmanmukaiset ateriat)
Lapset, 0-4 vuotta Majoitus, ruokailu ja kylpylä veloituksetta vanhempien seurassa

Peruutusehdot
Peruutukset 20.4.2019 mennessä. Kurssimaksu palautetaan kokonaisuudessaan edellyttäen, että peruutuksesta on ilmoitettu viimeistään viikkoa ennen tapahtuman alkua. Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista palautamme puolet kurssimaksusta. Hotelli laskuttaa peruuttamattoman huoneen.

Kaikista muutoksista pyydämme ilmoittamaan välittömästi joko puhelimitse 050 357 6990 tai sähköpostitse Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.. Jos esimerkiksi lasten mukaan tulossa tapahtuu muutoksia, kertokaa niistä meille mahdollisimman pian.

Tervetuloa Peurunkaan!

Hanna Ranssi-Matikainen ja Pekka Matikainen, 050 462 1543